2 belangrijke dingen als je op dieet bent

Als je af wilt vallen moet je een negatieve energiebalans zien te creëren. Oftewel: minder eten dan je lichaam nodig heeft zodat je vetreserves worden aangesproken. Dit is een proces wat je alle dagen van de week moet respecteren. Er zijn wat mij betreft echter twee dagen waar je even extra bij stil moet staan.

Sander Hoogenboom op 10 maart 2020
Personal training Breda - Dieetadvies

Zondag en woensdag

Dag 1: Zondag. Hoe gaat je komende week er uit zien? Wanneer heb je volledige controle over je eten, wanneer heb je een etentje staan? Door hier in het weekend over na te denken weet je waar je potentieel te veel gaat eten en ook waar je juist de volledige controle hebt. Op die dagen met meer controle weet je dus dat een pizza een slecht plan is; je hebt immers al een etentje staan die week.

Dag 2: Woensdag. De week is doormidden, tijd om naar het weekend uit te kijken. Hoe ziet je komend weekend er uit? Heb je veel sociale verplichtingen of eet je elke avond thuis? Ga je een dagje shoppen in een andere stad? Welke maaltijd eet je dan thuis en hoe moet die er uit zien? Als je alleen over je ontbijt controle hebt is het misschien slim de broodjes met ei en spek te vervangen voor een lichtere optie. Door twee keer per week vooruit te kijken krijg je makkelijk inzicht in de mogelijkheden die je hebt om je dieet te managen. Zo voorkom je dat je reactief gaat handelen en achteraf denkt: shit dit is niet goed gegaan.

Vragen over dit artikel?

Meer nieuwsberichten

Van negatief naar positief denken

Dit artikel lezen

Deze is voor de dikzakken ;)

Dit artikel lezen

Waarom een coach essentieel is voor optimaal resultaat

Dit artikel lezen